CONCERT HOMENATGE A ASTOR PIAZZOLA en Salón de Actos Casa de Cultura

Carrer Fonteta, 14, 03509 Finestrat, Alicante, España
domingo, 16 de noviembre de 2025
18:30h

Aquest projecte va néixer arran de la gran amistat que uneix Alberto Ferrer (Espanya) i Guillermo Anad (Argentina, Austràlia) des de fa més de trenta anys. La passió d'aquests dos músics per donar vida a la màgia d'Astor Piazzolla va ser clau perquè des del 2017 comencessin una col·laboració que els va portar a crear “The Piazzolla Clarinet Project” i oferir més de 30 concerts, sent Guillermo Anad el Director artístic i arranjador, i Alberto Ferrer el Director musical i clarinet solista.

Des de la base actual de Melbourne, Anad selecciona i presenta les obres, dissenya els programes, escriu els arranjaments i entrena els músics en els secrets de la interpretació tanguera; i des de València, Ferrer es fa càrrec de la direcció musical dels conjunts i de les actuacions. Des de la seva primera col·laboració amb un arranjament de tristeses d'un doble A de Piazzolla, Anad i Ferrer han experimentat amb diferents formacions, mantenint el clarinet com a instrument principal.

Mentre que la música de Piazzolla i el tango utilitzen tradicionalment el bandoneó com a instrument principal, Anad considera que la música d'aquest compositor es troba entre els cànons universals del segle XX i, per tant, es pot tocar i arreglar per a una miríada d'instruments i conjunts, més enllà del bandoneó. En efecte, el clarinet de Ferrer així ho demostra i supleix perfectament la presència del bandoneó als conjunts: “Amb la seva formidable destresa tècnica, la seva gran sensibilitat i eloqüència expressiva, res millor que el clarinet de Ferrer per assumir la centralitat del bandoneó de Piazzolla als arranjaments” (Anad).
Ja per al 2019, Anad i Ferrer van començar a idear un monogràfic de Piazzolla per celebrar el 2021 el Centenari del seu naixement en formació de quartet.

Aquest va ser el germen d'Essentia Ensemble amb Alberto Ferrer al clarinet, Sandra Alfonso al violí, Juanfra Arrue al violoncel i Francisco Pérez Perelló al piano. Així, des del 2021, malgrat la pandèmia i les restriccions, “Essentia Ensemble” va tirar endavant el projecte i des de la seva estrena a mitjans del 2021 ha realitzat una sèrie de 15 concerts-aniversari, amb gran èxit de públic.

Compra tus entradas aquí

Ubicación

Carrer Fonteta, 14, 03509 Finestrat, Alicante, España
Vendedores oficiales
CONCERT HOMENATGE A ASTOR PIAZZOLA